Når vi mødes første gang:
Når du kommer ind til os første gang, vil vi gå en del spørgsmål igennem.
Tag derfor al den dokumentation du har vedrørende din virksomhed med på mødet.
Vi tager efter aftale en kopi af det hele og opbevarer herefter et eksemplar i en mappe her på kontoret.
Du skal medbringe følgende:
Legitimation med billede på (pas eller kørekort) – i henhold til lov om hvidvask
Dokumentation for din nuværende adresse (sygesikringsbevis) – i henhold til lov om hvidvask
Kopi af momsregistreringsbevis fra Skat
Tastselv kode på virksomhed (bestil evt. ny kode under links)
Tastselv kode for dig selv (bestil evt. ny kode under links)
Kopi af lejekontrakt for dine virksomhedslokaler
Kopi af kvittering for indbetaling af depositum for lejemålet
Ved andelsforretning: Kopi af andelsbevis
Kopi af købekontrakt for virksomhed
Pantebrev for restgæld på virksomhed herunder oversigt over afdrag og renter
Lånedokumenter fra banklån, kreditter mv. med oversigt over låneomkostninger
Opgørelse over det varelager du har overtaget
Ved forpagtning: Forpagtningskontrakt på din virksomhed
Købekontrakt på firmabiler
Leasingkontrakt på firmabiler
Værdi af firmabiler hvis de indskydes i firma ved opstart (se evt. www.bilpriser.dk)
Ved skift til os fra anden revisor:
Sidste årsregnskab
Seneste balance
Ved ansat personale:
Oplysning om navn, adresse og CPR på alle medarbejdere
Oplysning om hvorvidt de benytter A- eller B-skattekort
Reg. + kontonumre på alle medarbejdere
Reg. + kontonummer på den erhvervskonto der skal betale løn, skatter mv.
Oplysning om evt. faste lønninger mv.
Kopi af ansættelseskontrakter
Eventuelt login til Danløn hvis du benytter det allerede